ODBⅠ??ODBⅡ??

我が家のバーノンは1996年製なのでODBⅡかと思い、ODBⅡスキャナーを購入しました^^

が、「connection error」の悲しい文字が表示されるのみ・・・

ECU故障時には、ECUとの通信も上手くいかないのでそうなる可能性も有ると伺い、
治ったECUに交換後に再度チャレンジ!!

が!!!またもや「connection error」

ん~~~、まさかOBDⅠ???

と、海外のサイトで探してみましたがなにせ英文(笑)
分かりません

取りあえず頑張って読んでみましたが、何となくですがODBⅠの様な気配が・・・
ODBⅠならFORDのスキャナーを購入しないといけないようです(泣)

どなたかご存知の方がいらっしゃいましたら、教えて頂けませんか?

ECUには「EEC-IV EFI-SD48E」と記載されていて、その文字をネットで調べたら、

You have and OBD1 EEC-IV PCM Computer.
There is not an error code for not going into Closed Loop in this system.
I would not go by anything the Ease Diagnostics or a Snap-On or other code scanners says.

To read your codes go to and Auto Parts store and buy a $30.00 code reader it is call the Equus 3145 Ford Digital Code Reader. There is no other code reader or scanner that can tell you any more information about your system than this one.

If you do not want to buy the Equus 3145 at O'relly Auto Parts or other supply store then get a paper clip and count the flashes on the MIL in the dash.」

と・・・

参照先:
http://www.irv2.com/forums/f23/1996-f53-460-not-in-closed-loop-92794.html

1996年2月製造の車輛なので、微妙ですかね~


イメージ 1

スキャナー

イメージ 2